dinsdag 4 juli 2017

Uitslag lijsttrekkersverkiezingen GR2018

Frank Eetgerink is in een eerder stadium al verkozen tot lijsttrekker van Heumen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. In de periode van 19 juni 2017 tot 30 juni 2017 was er de mogelijkheid voor de leden woonachtig in de andere gemeenten die onderdeel uit maken van het Rijk van Nijmegen om te stemmen op de kandidaat lijsttrekkers in hun eigen gemeenten. Er hebben lijsttrekkersverkiezingen plaatsgevonden in Beuningen, Berg & Dal, Nijmegen en Wijchen. Hieronder zult u per gemeente de uitslag van de verkiezing vinden. Het proces-verbaal van de verkiezing waarbij u stemgerechtigd was is opvraagbaar bij de afdelingsverkiezingscommissie. U kunt contact opnemen met de AVC via verkiezingscommissie@d66rijkvannijmegen.nl.

Beuningen

In Beuningen had Roel Kuppens zich als enige kandidaat gesteld. Het opkomstpercentage  was 40% en Roel Kuppens is uiteindelijk met  91,7% van de stemmen tot lijsttrekker gekozen. Zie voor meer informatie ook de website van D66 Beuningen.

Berg & Dal

Tessa Vorderman had zich in Berg & Dal als enige kandidaat gesteld. Met een opkomstpercentage van 32,4 % is Tessa Vorderman uiteindelijk met 91,7% van de stemmen tot lijsttrekker gekozen. Zie voor meer informatie ook de website van D66 Berg en Dal.

Nijmegen

In Nijmegen was Tobias van Elferen de enige kandidaat. In totaal hebben in Nijmegen 105 mensen hun stem uitgebracht en Tobias van Elferen is unaniem verkozen tot lijsttrekker. Zie voor meer informatie ook de website van D66 Nijmegen.

Wijchen

In Wijchen was Esther Dauphin de enige kandidaat. Met een opkomstpercentage van 27,5% is Esther Dauphin unaniem gekozen tot lijsttrekker. Zie voor meer informatie ook de website van D66 Wijchen.