dinsdag 4 juli 2017

Voorzitterscolumn: Twee vrouwen en drie mannen, samen vijf ambitieuze lijstrekkers voor het Rijk van Nijmegen!

De lijsttrekkers voor de gemeenteraadverkiezingen in maart 2018 zijn bekend. We mogen trots zijn op de kandidaten. Vier van onze lijsttrekkers zijn op dit moment al raadslid voor D66 in hun gemeente en brengen een ruime politieke ervaring mee. In Heumen doet D66 voor het eerst weer mee aan de gemeenteraadsverkiezingen, lijsttrekker Frank Eetgerink is lange tijd actief geweest in de Provinciale Statenfractie van D66 in Gelderland. Kortom: ervaren aanvoerders voor het D66-geluid in het Rijk van Nijmegen. Wij wensen de lijsttrekkers veel succes met de lokale voorbereidingen en zullen hun waar nodig van steun zijn om de gemeenteraadsverkiezingen tot een succes te maken.

Overzicht van de lijsttrekker per gemeente:
Nijmegen – Tobias van Elferen
Berg en Dal – Tessa Vorderman
Heumen – Frank Eetgerink
Wijchen – Esther Dauphin
Beuningen – Roel Kuppens

Verkiezingsprogramma’s
Op dit moment wordt in alle gemeenten hard gewerkt aan het samenstellen van een vernieuwend en progressief verkiezingsprogramma. Hiervoor zijn al meerdere interactieve bijeenkomsten georganiseerd, waar D66-leden, maar ook niet-leden en experts hun inbreng hebben kunnen leveren. Na de zomervakantie zullen deze programma’s worden gepresenteerd. Reden genoeg om elkaar na de zomer weer te ontmoeten op één van onze bijeenkomsten.

Voor nu wens ik iedereen, namens het bestuur van D66 Rijk van Nijmegen, een gezellige en fijne zomer!

Alexander Thijssen
Voorzitter D66 Rijk van Nijmegen