zaterdag 22 mei 2021

Nog plek bij masterclasses D66

Overweeg jij ook om te kandideren voor de raadsmidlaatschap voor de GR2022? Wil je kennis maken met de taken van een raadslid? Of wil je je politieke vaardigheden als D66-er verbeteren?

Dan ben je hier op de juiste plek!

Een tijdje geleden zijn we met de masterclass begonnen, een cursus voor jullie die overwegen om zich te kandideren voor de raadslidmaatschap voor de GR2022.

Na een succesvolle crashcours “Gemeenteraad voor dummies” door Tobias Van Elferen, fractievoorzitter D66 Nijmegen, zijn we doorgegaan met de basics voor iedere D66-er, de cursus “sociaal-liberalisme” met Dirk-Jan van Vliet van de van Mierlo Stichting (en zijn het nog steeds niet volledig eens of vuurwerk nu volledig mag worden verboden of niet uit een sociaal-liberalistische perspectief….).

Goed voorzien met kennis hebben we samen met Daniel van Schut in een debattraining kennis gemaakt met hoe politici hun argumenten formuleren om juist jou te betrekken! En het zelf natuurlijk ook uitgeprobeerd.

Er is goed nieuws: de masterclass is nog niet voorbij! Er vinden nog drie modules plaats

– een discussie over werk-privé-balans met Rachid El Hafi, Raadslid D66 Nijmegen

– een raadssimulatie met trainers van debat.nl

– een communicatietraining ‘Gericht communiceren’ met trainers van Mirrors

Wil je hieraan nog deelnemen of meer hierover weten?

Dan neem contact op met Victoria von Beckerath (opleiding@d66rijkvannijmegen.nl)