Sinds mei 2018 is Maarten lid van het afdelingsbestuur. Als Politiek Secretaris is hij binnen het bestuur verantwoordelijk voor de inhoudelijke samenwerking tussen de de afdeling en de fracties binnen het Rijk van Nijmegen. Hij vormt rond politieke onderwerpen de schakel tussen landelijk, regio en de afdeling en kan in die hoedanigheid ook een ondersteunende rol richting de fracties vervullen. Maarten zet zich in voor een optimale samenwerking binnen het Rijk van Nijmegen en een helder D66-geluid in alle gemeenten.

Maarten is geboren in Nijmegen, maar opgegroeid in Cuijk. Al sinds jongs af aan is hij verbonden met de stad Nijmegen en het Nijmeegs verenigingsleven. Tijdens zijn studie Recht & Management aan de Radboud Universiteit is hij in 2010 in Nijmegen komen wonen. Maarten is van huis uit jurist en bedrijfskundige en werkt momenteel als Business Controller bij Mill Panel en Mill Home.