Alexander Thijssen

30 jaar

Nijmegen

Ik ben Alexander Thijssen en geboren in 1986. Ik woon bijna tien jaar in Nijmegen en ben zo'n acht jaar geleden actief geworden voor D66. Ik heb twee jaar als fractiemedewerker gewerkt voor de Eerste Kamerfractie van D66. Later ben ik actief geworden in de Nijmeegse gemeenteraad als fractievolger en sinds juni 2016 voorzitter van de afdeling Rijk van Nijmegen. In het dagelijks leven ben ik bestuurder bij StartUp Nijmegen.

Kansen voor de toekomst!

Het is tijd om met optimisme politiek te bedrijven! Het is tijd om als D66’ers voorop te gaan in een maatschappij waarin het niet uitmaakt van wie je houdt, wat je achternaam is of wat je huidskleur is. Wie je ook bent, waar je ook vandaan komt of wat je start in het leven ook was. In onze samenleving is plek voor iedereen! Maar, deze toekomstdroom kunnen we alleen maar waarmaken als we als politieke partij goed georganiseerd zijn.

De grootste van het Rijk van Nijmegen

D66 heeft het erg goed gedaan tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in 2014: we zijn in Beuningen van niets naar een plek in het college gegaan, we zijn in Wijchen gegroeid, we hebben in Nijmegen het hoogste resultaat aller tijden gehaald. Later hebben we tijdens de herindelingsverkiezingen op 19 november 2014 in de fusiegemeente Berg en Dal tevens een zetel behaald. Op 20 april 2016 hebben we D66 Heumen opgericht (voor de kernen Malden, Nederasselt, Overasselt en Heumen), de oprichtingsgroep gaat de komende twee jaar haar best doen om ook daar een sterke start voor D66 Heumen te realiseren. D66 wil in 2018 de grootste partij van het Rijk van Nijmegen zijn. Sterk in Wijchen, Beuningen, Berg en Dal, Heumen en in Nijmegen. Dat is waar we onze schouders onder zetten!

Wil je meer weten over D66 Rijk van Nijmegen? Ik maak graag een afspraak om kennis met je te maken!